۱۳ مهر ۱۳۸۸

Ulead 6

در این پست قصد دارم کمی یولید 6 را شرح دهم. بعضی ها شاید بگویند که این برنامه دیگر قدیمی شده است، درست است اما این برنامه می تواند شما را برای کار با برنامه های پیشرفته آماده نماید. این پست برای کسانی است که برای اولین بار با چنین برنامه ای کار می کنند. برای آموزش کامل وجامع آن وقت و فرصت بیشتری لازم است. این آموزش درحد همین وبلاگ است. شما می توانید با نصب نمودن این نرم افزار در کامپیوتر خود به خم چم های آن بیشتر پی ببرید.

Start .1 *در این بخش شما می توانید از new project یک پروژه ویا همان طرح اصلی فیلمی که میخواهید در آخر بدست بیاورید را تنظیم ودر کامپیوتر خود ذخیره نموده و بعدها از همین طرح دوباره از open project استفاده نمایید.
Capture .2 *این بخش مربوط به دوربین فیلم برداری ودوربین های دیجیتال است.برای فیلمبرداری می توانید دوربین خودرا به کامپیوتر وصل نموده واز capture video فیلم های خود را به سیستم خود انتقال دهید.برای عکاسی با این برنامه کافیست شما فقط وب کم در اختیار داشته باشید با همان وب کم می توانید از capture image تصاویری از خودتان ودیگران را در کامپیوتر داشته باشید.
Storyboard .3 *این بخش معروف است به میز کار در این قسمت شما می توانید فیلم ، عکس ، رنگ ، فیلتر را در نوار شماره 10 وارد نمایید.
Effect .4 *این بخش هم مربوط به افکت های این برنامه است در این بخش حدود 46 افکت موجود می با شد.
Overlay .5 *در این بخش شما می توانید در نوار 11 این برنامه فیلم و تصاویر را وارد نمایید.
Title .6 *برای اضافه نمودن متن بر روی فیلم خودتان از این بخش استفاده نمایید. بعد از اتمام طراحی در این بخش آنرا در نوار 12 این برنامه وارد نمایید.
Audio .7 *همانطور که از نام این بخش پیداست مربوط به صدا و موزیک می باشد. شما هم می توانید از صدای ضبط شده خودتان وهم فایل های صوتی موجود در سیستم خود استفاده نمایید. ویا در زمان تدوین با میکروفن صدای خودتان را ضمیمه فیلم نمایید. شما موسیقی وفایل های صوتی خودتان را در نوارهای 13 و14 این برنامه وارد نمایید.
Finish .8 *این بخش از برنامه مهم ترین وحساس ترین بخش برنامه می باشد. در این قسمت شما هم می توانید فایل آماده شده خودتان را به vcd , dvd , svcd یا قالب های دیگر در آورید. وهم صوت فایل های تصویری را جدا نموده ودر جایی ذخیره نمایید. وهم project خودتان را ذخیره نمایید.
Select file .9
*این قسمت مربوط به انتخاب فایل تصویری ، فیلم ، رنگ ، فیلتر ، تعیین افکت ، انیمیشن ، استفاده از کتابخانه ای است که شما خودتان ایجاد نموده اید.
تذکر: در آخر عرایضم می خوام دو چیز رو یاد آور بشم ، همیشه مراحل تدوین را از یک تا هشت انجام دهید واگر جایی به اشکال برخوردید دوباره مراحل انجام داده شده را تکرار نمایید. در غیر این صورت کار خوبی از آب در نخواهد آمد. ویه نکته مهم دیگه ، از فایل های تصویری وصوتی خودتان یک پشتیبان بگیرید وبعد شروع به کار با این برنامه بنمایید.
موفق باشید.