۱۲ مهر ۱۳۸۸

کدام بهتر است ؟

تا حالا شده تصاویری که گرفته اید رو خواسته باشید به فیلم تبدیل کنید؟

برای این کار شما نیاز به یک برنامه تدوین گر ویا به زبان ساده به میکسر نیازمندید البته این میکسر که در خیلی جاها از اون یاد شده معنای دیگه ای داره که به جای تدوین استفاده میشه !

برای تدوین تصاویر شما و تبدیل آنها به فیلم واگر هم خواستید یه آهنگ دلخواه خودتان را هم ضمیمه آن کنید به یک برنامه مانند Ulead ویا Premiere نیازمندید.حالا اینها که گفتیم یعنی چه؟

Ulead یا یولید یه نوع تدوین گر ساخت کمپانی نرم افزار ساز ی معروف Ulead میباشد که این برنامه ها رو از مبتدی تا حرفه ای به بازار عرضه کرده است. یولید دو نوع نرم افزار یکی Video Studio برای آماتور ها ویک نوع دیگر آن سری Media Studio براي حرفه اي هارو توليد نموده است. برای آشنایی با این نرم افزار شما می توانید از نسخه 6 آن شروع کنید واگر هم کمی از این برنامه ها سر در می آورید می توانید کار با مدیا استودیوی آن را نیز امتحان نمایید.(در پست های آینده قصد دارم روش کار با ویدیو استودیو 6 را برای شما شرح دهم).یک نوع دیگر از تدوین گر های فیلم وکلا مدیا نرم افزار معروف Premiere می باشد که در نوع خود بی نظیر ترین برنامه تدوین می باشد. این نرم افزار رو از زمان توليد با نام هاي پريمير 1 تا 7 مي شناختيم. اما بعداز نسخه 7 کمپانی سازنده این نرم افزار ها رو به نام ها ی پریمیر1وبعداز آن پریمیر 2 رو به بازار عرضه نمود. نسخه 1 این نرم افزار کاملا حرفه ای می باشد. اما انسخه 2 آن را هم می توان آماتور وهم حرفه ای نامید.برای آشنایی با این نرم افزار می توانید از سی دی های موجود در بازار استفاده نمایید.

نرم افزار هاي ديگري هم در بازار جهت تدوين يافت مي شود كه هر كدام داردي معايب و محاسن مي باشد.هر قدر ما با اين نرم افزار ها بيشتر كار كنيم بيشتر به ايرادهاي آن پي برده وبهترين را انتخاب مي نماييم. اگر ميخواهيد تدوين فيلم رو به صورت آماتور شروع نماييد پيشنهاد بنده يوليد ويديو استوديو است ، كه هم فيلم هاي با فرمت dat را قبول ميكند وهم افكت هاي جالب دارد.جديد ترين نوع يوليد در بازار يوليد 11 مي باشد واما برای حرفه ای ها پيشنهادم برنامه هاي يولید مديا استوديو است.

در بعضی مواردکسانی خواسته اند که فیلم های گرفته شده با موبایل رو هم تدوین کرده وبقول معروف میکس نمایند.این کار امکان پذیر می باشد اما انتظار آنرا نداشته باشیم که فیلم های گرفته شده با موبایل مانند فیلم های باشد که با دوربین های دیجیتال گرفته میشود چون اندازه کادر فیلم های گرفته شده با موبایل از 170 پیکسل تجاوز نمیکند اما فیلم های گرفته شده با دوربین دیجیتال در بعضی موارد بالای 600 پیکسل می باشد.(البته جدیدا موبایل های به بازار آمده که فیلم های قابل ملاحظه ای را ضبط می نماید) واین هم از توقعات بالای ما برای فیلم برداری با موبایل است.

خلاصه اینکه شما می توانید با صرف کمی وقت با استفاده از تصاویر وفیلم های برداشت شده از مراسم خصوصی خودتان آنها را (میکس) تدوین نمایید.