۶ فروردین ۱۳۸۸

Mahzuni Şerif

Mevlam gül diyerek iki göz vermiş
Bilmem ağlasam mı ağlamasam mı
Dura dura bir sel oldum erenler
Bilmem çağlasam mı çağlamasam mı
Milletin sırtından doyan doyana
Bunu gören yürek nasıl dayana
Yiğit muhtaç olmuş kuru soğana
Bilmem söylesem mi söylemesem mi
Mahzuni Şerif'im dindir acını
Bazen acılardan al ilacını
Pir Sultanlar gibi dar ağacını
Bilmem boylasam mı boylamasam mı

ماهسوني شريف يکي از شاعران توانمند وچيره دست کشور همسايه ترکيه مي باشد .من کوچک تر از آن هستم که در کار بزرگان قلم دخالتي داشته باشم فقط سعي کردم چکيده اين قطعه زيبا را برايتان نقل کنم نام اثر (خداوند به من دوتا چشم داد تابخندم ) مي باشد.در اين اثر شاعر مي خواهد درد ورنج فقرا را به گوش جهان برساند واز ثروتمنداني که با کار وتلاش همين مستمندان به جايي رسيده اند سخن مي گويد فقرايي كه به نان شب محتاجند.در بخشي از اين شعر او مي گويد : خداوند برايم دو چشم داده تا بخندم نمی دانم گريه كنم يا گریه نکنم؟روحش شاد ويادش گرامي.