۷ مرداد ۱۳۸۸

بازی های رایانه ای



تاثير بازي رايانه اي بر سلامت و آسايش کودکان به طور گسترده اي شناخته شده است و مشکلي جدي محسوب مي شود; يافته ها نشان مي دهد بازي رايانه اي يا حتي تماشاي فيلمي که هيجان انگيز باشد، مي تواند در فرآيند يادگيري تاثيرگذار باشد. محققان مي گويند: اين بازي ها در حال تخريب کردن روح و روان بچه ها هستند و بهتر است خانواده ها بيشتر بر فرزندان خود نظارت داشته باشند. اما متوسط سني افراد براي بازي هاي رايانه اي در کشورهاي امريکايي و اروپايي بالاي 30 سال و حتي در برخي موارد 39 سال گزارش شده است; اين در حالي است که گروه هدف اين بازي ها در ايران بين 16 تا 18 سال هستند. به همين لحاظ انتظار مي رود حساسيت ها و توجهات فوق العاده اي را از سوي مسئولان و خصوصا خانواده ها به خود جلب کند. بنابراين گزارش، بيشتر خانواده هاي امريکايي و کانادايي در خريد بازي رايانه اي، فرزندان خود را همراهي مي کنند اما در ايران نه تنها پدر و مادرها در خريد بازي فرزندان را ياري نمي کنند، بلکه بر محتواي بازي ها هم نظارتي ندارند.
وقتي بازي مي کنم دوست ندارم کسي با من حرف بزند اميد دانش آموز 10 ساله اي است که از 24 ساعت روز، 7 ساعت در مدرسه است و از 17 ساعت باقي مانده حداقل 8 ساعت با بازي هاي رايانه اي، خود را سرگرم مي کند. وي مي گويد: وقتي بازي مي کنم دوست ندارم کسي وارد اتاقم شود و با من حرف بزند. مادرش ادامه مي دهد: خيلي نگرانم زماني که در حال بازي کردن است خدا نکند که بازي را باخته باشد، فرياد بلندي مي کشد و دوباره سر جايش مي نشيند و بازي را دوباره شروع مي کند.
فقط براي پر کردن اوقات فراغت امير 17 ساله که دانش آموز درسخواني است، اظهار مي دارد: روزي 2 تا 3 ساعت با کامپيوتر بازي مي کنم و اگر اين زمان بيشتر شود پدر و مادرم به من تذکر مي دهند. وي عنوان مي کند: اول درس مي خوانم و بعد در اوقات فراغتم پشت رايانه ام مي نشينم و بازي مي کنم.
بيشتر بازي ها مخصوص پسرها هستند مريم 14 ساله نسبت به طراحان بازي هاي رايانه اي اعتراض دارد و مي گويد: بيش تر بازي هايي که طراحي مي شود مخصوص پسرهاست و اکثر آن ها يا جنگي است يا فوتبال. وي گفت: من خيلي کم بازي دخترانه پيدا مي کنم ولي با اين حال حداقل روزي 4 ساعت بازي مي کنم البته خانواده ام اصلا اجازه نمي دهند بازي هايي که بيشتر از سنم است را بازي کنم.
حتي براي غذا خوردن بايد به او التماس کنم مادر ميلاد 15 ساله که بسيار نگران فرزندش است، اظهار مي دارد: ديگر توان حرف زدن با اين بچه را ندارم حتي براي غذا خوردن بايد از او خواهش کنم. اين پسر فقط در حال بازي کردن با رايانه اش است. ديگر به جايي رسيده است که به پدرش مي گويم اين رايانه را بفروشيم تا هم خيال خودمان راحت شود و هم خيال اين پسر. اين مادر عنوان مي کند: حالا اگر بازي خوبي بود، اشکالي نداشت اما او فقط در حال استفاده از بازي هاي جنگي است و در روحيه اش خيلي تاثير بدي گذاشته است. وي ادامه مي دهد: پسرم پرخاشگر شده است; به مهماني که مي رويم حرف نمي زند و مدام در حال حرکت دادن دست و پاهايش است، به خدا قسم ديگر خسته شده ام.
بازي هاي سخت تر، فشار بيشتر به ذهن کودک نادر قلم بر، روانشناس، در خصوص سخت بودن بازي هاي رايانه اي مي گويد: هر چقدر بازي ها سخت تر باشد، کودک نياز به تفکر انتزاعي براي بازي پيدا کرده و اين امر فشار زيادي را به ذهن او وارد مي کند. وي با بيان اين که بازي هاي رايانه اي متناسب با سن بچه ها ساخته مي شود، افزود: خانواده ها بايد نظارت داشته باشند تا فرزندانشان از بازي هاي متناسب با سن خود استفاده کنند. قلم بر اظهار مي دارد: در کتاب هاي روانشناسي، بحثي به نام روانشناسي کودک وجود دارد که در آن معين مي شود سطح تفکر کودک چه قدر است; بنابراين حرکات هيجاني که هر کودکي متناسب با هر بازي دارد با هم متفاوت است; چرا که بچه ها از لحاظ اجتماعي، عاطفي، اخلاقي و شناختي، رفتارهاي متفاوتي را بعد از بازي ها از خود نشان مي دهند. وي تصريح مي کند: تبديل زندگي هاي سنتي به آپارتماني، سبب گرايش بيش تر کودکان به بازي هاي رايانه اي شده است; اين بازي ها سرگرمي زيادي براي آن ها ايجاد مي کنند اما روابط اجتماعي فرد را کاهش مي دهند. استاد دانشگاه تربيت معلم درباره تاثير اين بازي ها بر درس کودکان مي گويد: بازي هاي رايانه اي سبب کاهش تمرکز کودکان بر درس شده و اگر کودک قبل از بازي با رايانه مطالعه داشته باشد، در يادآوري مطالب دچار اختلال مي شود.

گربه دم حجله

این حکایت رو موقعی که سرباز بودم نوشتم .البته من نویسنده خوبی نیستم وبه پای بزرگترا نمی رسم با این حال از نوشته خودم خوشم اومد خواستم اونو تویه این پست قرار بدم...
شاید گربه ها از این که دیگر حجله ای نیست با خیال راحت ول می گردند واز اینکه روزی فنا شوند باکی ندارند راستش را بخواهید این روایت گربه ای است که نه دم حجله بلکه دم قفس کشته میشود وآن گربه هرگز از خیال مبارکش هم نمی گذشت که روزی بلایی که به سر دودمانش آمد گریبانگیر او هم شود.القصه....حوض خانه مان پر بود از ماهی های قرمز ریز ودرشت شاید خجالت ماهی بود که سرخ نشانشان میداد ولی به نظر من خون آنها از گربه لب حوض به جوش آمده بود.گربه ای که دندانهای تیز وچشمان چون لامپ مدادی او بود که مرا هم می ترساند برای آن ماهی های قرمز کوچولو دلم می سوخت .بیچاره ها چه گناهی کرده بودند که ماهی شده بودند دست خودشان که نبود .برای اینکه آن گربه که چه عرض کنم ببر بنگال رو از سر ماهی های بیچاره باز کنم به فکر چاره افتادم نفسم را حبس کردم آهسته به سویش قدم برداشتم تا صدای پایم را نشنود به چند قدمی گربه که رسیدم انگار نه انگار او غرق تماشای ماهی ها شده بود شاید هم خوابهای که دیده بود داشت تعبیر می شد. القصه...با یک حرکت ناگهانی دستم را به سویش دراز کرده وبا سرعت به سویش هجومیدم تنها چیزی که به دستم افتاد دمش بود دمش را محکم گرفتم اول از ترس اینکه گربه به من آسیب برساند خواستم رهایش کنم ولی بعد دیدم او بی بخارتر از این حرف هاست برای همین دلم قرص تر شد در حالی که دمش را محکم گرفته بودم گربه را به دور خود چرخاندم. 4,5 بار دور خودم چرخاندم داشت از این بازی خوشم می آمد که یک دفعه متوجه شدم ودیدم چیزی که می چرخاندم دم گربه است!!! واز گربه خبری نیست(وای بر من چه آمد به سر او)در حال چرخاندن از جانب گربه جیغی به گوشم خورد ه بود ولی خیال نمی کردم در د جدایست! بادم کنده به دست دنبالش می گشتم تا شاید بتوانم آنرا سر جایش بچسبانم ودر همان مسیر چرخاندن گربه بیچاره را پیدا کردم .کاش هر گز پیدا نمی کردم !آری گربه غول آسا درست افتاده بود وسط جوجه و مرغ هایم با اینکه گربه نای حرکت نداشت با همان حال با جوجه هایم به راز ونیاز مشغول شده بود. وخوب داشت قاپ جوجه هایم را می دزدید .مگر من می گذاشتم داغ جوانی به دلشان بماند مگر من میگذاشتم جوجه هایم بزرگ نشده آنها را راهی شکم گربه نفله بکنم.راستش را بخواهید اینها همه بهانه بود ومن در مانده به فکر شکم خودم بودم تا که روزی آنها بزرگ شوند و مرغ کباب شده برشته ای از آنها درست کنم. به هر حال این حقیر ناتوان جیغی به ارتفاع 6 گربه درشت کشیدم وبا پوتینی 3 کیلویی پاشنه سنگین چنان به کله گربه نکبتی کوبیدم که نزدیک بو د تمام گربه های محل به عزایش بنشینند ولی به خیر گذشت.در اول حکایت گفته بودم این گربه می میرد ولی حیفم اومداونو بکشم!؟این هم حکایت من .

خ مثل خدا

خودم هم تویه این بازی که ابداع کردم میخوام شرکت کنم.
حضرت عیسی(ع)به خداوند متعال گفت:میخواهم تورا ببینم باید چه کار کنم تا بتوانم تورا ببینم؟خداوند فرمود:روزه بگیر.
آره دوستان روزه ...واقعا هم همین جوریه ما هر چقدر که به وقت افطار نزدیک میشیم بیشتر به یاد خدا می افتیم .همین آدمی که همش من من میکنه ومیگه ال میکنم بل میکنم...با یه روز گرسنگی رمقی براش باقی نمی مونه واون موقع متوجه میشه خالقی هست و مخلوقی!.
تویه وب گردی هام به یه مطلب جالبی برخوردم که خیلی توجه ام رو جلب کرد فکر کنم نویسنده شم سیمرغ باشه حالا بگین چی نوشته بود:
خدامهربونه میدونین چرا؟
چون ما با همین زبون کوچیکمون میتونیم انکارش بکنیم
بی آنکه یه لحظه فکر کنیم
خالق همین زبان کوچیک کیه ؟

تصویر 9 نفر


تصویر ۹ نفر در عکس بالایی گنجانده شده است.
اگه ۶ تای آنها را پیدا کنی نشون میدی که هوش معمولی داری.
اگه ۷ تای آنها رو پیدا کنی معلوم میشه که یه کم از آک بندی در اومدی.
اگه ۸ تای آنها رو پیدا کنی یعنی خداییش خیلی با هوشی!مواظب خودت باش!
اگه ۹ تای آنها رو پیدا کنی یعنی خیلی خیلی با هوشی و ذهنی خلاق داری!
یقینا می تونی از نظر هوشی با شرلوک هولمز رقابت کنی !!!

خطای دید



میان مربع های مشکی نقطه های مشکی ظاهر میشود ایراد ازچشم شما نیست از مانیتور هم نیست از تصویر هم نیست!!




دوچشمی نقطه وسط این تصویر را نگاه کنید وسرتان را به عقب وجلو حرکت دهید .
چه اتفاقی می افتد جالب است نه؟


۶ مرداد ۱۳۸۸

Firefox

8 ترفند کار آمد برای افزایش سرعت فایر فاکس
۱- فعال سازی pipelining
مرورگرها معمولا بسیار مودب می باشند ابتدا یک درخواست به سرور مورد نظر شما فرستاده می شود و سپس مرورگر شما تا پاسخ سرور را دریافت کند منتظر می ماند و سپس ادامه می دهد اگر خوب دقت کنید و به گزارش اتفاقاتی که در زیر مرورگرتان درج می شود دقت کنید حتما متوجه این موضوع شده اید. pipelining شیوه ای است که به شما این امکان را میدهد که درخواست های همزمان و چندگانه ای را ارسال بفرمایید.
برای فعال کردن این تکنیک:
- ابتدا به صفحه تنظیمات فایرفاکس بروید (عبارت about:config را در محل آدرس مرورگر تایپ کیند و اینتر را فشار دهید) توجه داشته باشید اگر بار اول باشد که به این صفحه می روید و اگر علامت مربوطه را حذف نکرده باشید فایرفاکس از شما قولی مبنی بر پذیرش مسوولیت خرابکاری خواهد گرفت.
- network.http.pipelining و network.http.proxy.pipelining رابیابید بر روی هرکدام دو بار کلیک کنید و مقادیرشان را بر روی TRUE تنظیم کنید.
- network.http.pipelining.maxrequests را بیابید و مقدار آن را برابر با ۸ قرار دهید.
۲- Render کردن فوری
برای تشکیل یک صفحه بزرگ وب بر روی مرورگر، اطلاعات دریافت شده هر ۰/۱۲ ثانیه یکبار بر روی صفحه مرورگر به نمایش گذارده می شوند. به این ترتیب عملکرد مرورگر شما شیک تر به نظر می رسد. اما اگر مایلید هرچه دریافت می کنید سریعتر بر روی مرورگرتان به نمایش درآید:
- about:config را تایپ کنید و اینتر را فشار دهید.
- بر روی صفحه کلیک راست نمایید و مسیر New > Integer را انتخاب نمایید.
- در فضای بوجود آمده content.notify.interval را تایپ نمایید و Ok کنید.
- مقدار ۵۰۰۰۰۰ (پانصد هزار) را وارد نمایید و باز هم Ok کنید.
- مجددا کلیک راست کنید و اینبار از مسیر New > Boolean عبارت content.notify.ontimer را وارد کنید و مقدار آن را روی True تنظیم کنید.
۳- بارگزاری سریعتر
تغییر وضعیت بین حالت Idle و فعال در فایرفاکس ممکن است گاهی منجر به کاهش سرعت شود برای فرار از این کاهش سرعت نیز می توانید:
- about:config را در آدرس بار تایپ نمایید و اینتر رافشار دهید.
- کلیک ر است نمایید و سپس از مسیر New > Integer عبارت content.switch.threshold را وارد نمایید
- مقدار ۲۵۰۰۰۰ (دویست و پنجاه هزار ربع ثانیه) را وارد نمایید و تمام
۴ - بدون وقفه ها
برای دستیابی به هدف مرحله قبل راه دیگر آن است که به فایرفاکس بفهمانید که تا زمان بارگزاری کامل صفحه وب ، کنش و واکنش های کاربری را در نظر نگیرد برای اینکار:
- about:config را تایپ نمایید و اینتر را فشار دهید.
- کلیک راست نمایید و از مسیر New > Boolean عبارت content.interrupt.parsing را وارد نمایید و ارزش آنرا False تنظیم نمایید.
۵- فلش ها را مسدود نمایید
یک کلام از آدرس flashblock.mozdev.org اکستنشن Flashblock را بر روی مرورگرتان نصب کنید و خودتان را از کلیپ های فلش متعددی که زینت هر سایت بی جنبه ای شده اند برهانید. مطمئن باشید همین یک کار هم کلی سرعت مرور شمار افزایش خواهد داد.
۶- مقدار کش مرورگر خود را افزایش دهید
ناگفته پیدا است که با افزایش مقدار کش مرورگر فایرفاکس می توانید حجم تبادل اطلاعات مرورگرتان را در مراجعات بعدی به یک محتوای تکراری کاهش دهید. پس اگر حافظه رم کافی در اختیار دارید:
- about:config را تایپ نمایید و کلید انیتر را فشار دهید.
- کلیک راست نموده از مسیر New > Integer عبارت browser.cache.memory.capacity را وارد نموده و Ok کنید و سپس مقدار ۶۵۵۳۶ را وارد نموده مجددا Ok کنید.
- بعد از راه اندازی مجدد فایرفاکس تغییر اعمال می شود.
۷- TraceMonkey را فعال کنید
TraceMonkey قابلیت جدید فایرفاکس است که جاوا اسکریپت های کند را به super-speedy x86 code تبدیل می کند و باعث اجرای تا ۲۰ برابر سریعتر برخی عملیات ها می گردد. این قابلیت هنوز در مراحل آزمایشی است و بصورت معمول بر روی فایرفاکس ارائه نمی گردد اما اگر کمی اهل ریسک هستید:
- به http://www.shekkar.com/go.php?ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/nightly/latest-trunk/ بروید.
- about:config را تایپ نموده و یپس انتر را فشار دهید.
- JIT را در Filterbox تایپ نمایید و سپس دو عبارت javascript.options.jit.chrome و javascript.options.jit.content را بیابید و بر روی آنها کلیک کنید و مقدار هریک را به True تغییر دهید تا مرورگر شما دارای سریعترین موتور جاوا اسکریپت باشد.
۸- داده ها را فشرده کنید
یک تکنیک پر سابقه اما مفید و کارساز این است که اگر سرعت اتصال اینترنت پایینی دارید که اگر فارسی زبان هستید و افغانی نیستید و یا در خارج از کشور زندگی نمی کنید به احتمال قوی حتماً سرعت پایینی دارید toonel.net را از آدرس http://www.toolnel.net دریافت کنید و آنرا نصب کنید. برنامه جاوای هوشمندی که نصب می کنید همه ترافیک شما را از مسیر سرورهای خود re-route می کند و با فشرده سازی محتوی صفحات وب و کاهش کیفیت تصاویر حجم داده های دریافتی شما را کاهش می دهد. این سرویس بخصوص برای استفاده کنندگان از ADSL حجمی بسیار مفید است.